onsdag 8 september 2010

Hon kunde inte andas, hon kippade efter luft. Hon stirrade på honom men det såg inte ut som att hon såg honom. Det såg inte ut som att hon såg någonting längre. Tjocktröjan hon höll över armen föll plötsligt till marken med en duns. Hennes ögon fylldes med tårar och hennes underläpp darrade. Trots detta utstrålade hon ett slags lugn.

Jag slutade andas. Eller det kändes som det i alla fall. Men jag brydde mig inte längre, jag skulle gärna sluta andas. Plötsligt försvann jag. Jag trodde jag var ensam tills jag märkte att någon försökte få kontakt med mig, långt borta utan att jag tillät det. Plötsligt hörde jag en lätt duns på golvet och kände något mjukt landa på mina fötter. Jag kände något hårt rispa mot mitt bröst, det gjorde det ännu svårare att andas. Om jag nu gjorde det. Min kind var blöt, regnade det?

5 kommentarer:

  1. Jättebra, kan bara säga att jag störde mig på en sak - Att tröjan dunsade ner på marken, måste varit en tung tröja.
    Hade du istället skrivit "ngt mjukt landade på mina fötter" hade du behållit det fina flowet.

    SvaraRadera
  2. Vissa effekter (ex. tjocktröjan som landar med en duns) fungerar inte riktigt. Annars blev det väldigt effektfullt med korta meningar. Sista meningen i den andra textren var lite småkul samtidigt som det verkligen knöt ihop med sista meningen i den första texten. Bra Rebecka!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med de andra, bra skrivet förutom tröjan! Känslan den här texten ska förmedla antar jag är chock/förvåning eller något sånt. Jag gillar sista meningen "min kind vad blöt, regnade det?", den fullbordar liksom texten och ger ett bra avslut.

    SvaraRadera
  4. Fin sista mening! Själv bryr jag mig inte ett dyft om tröjan, orden flöt förbi och jag såg inget konstigt i dem:D Bra tempo, ett språk som hålls samman och en handling som inte flyter iväg, utan är koncentrerad. Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Två välskrivna texter. Den sista meningen i text två är väldigt effektfull. Jag gillar speciellt text två då man får se vad denna person tänker. Bra skrivet!

    SvaraRadera