onsdag 1 september 2010

Hon hade inga skor, men obekymrat fortsatte hon att gå över glassplitter och cigarettfimpar. Hon var våt av regnet och hennes klänning smet åt runt axlar och vader. Han sprang efter men det var som om hon inte hörde. Musiken var nästan lika stark här ute som inne på klubben. Plötsligt vände hon sig om, tog tag i hans axlar och började röra sig till dunket, vände ansiktet mot den svarta himlen och ylade. Hennes ögon var rödsprängda, såg knappt mänskliga ut.

Hon hade inga skor. Det kändes som om hon svävade fram. Marken var så mjuk. Varje gång hon blinkade kändes världen vackrare. Rödare. Regnet kittlade hennes kinder och hon skrattade av njutning. Hon ville dansa. Måste dansa.

5 kommentarer:

  1. hihi, full o glad skumbanan ! Skön text Signe, gillar bilden jag fick i huvudet. Lite skön natt-i-Paris stämning typ...

    SvaraRadera
  2. Jag tycker om att i de texter jag fått läsa som du har skrivit så har du använt ordet "dans" för att förmedla en känsla på ett sätt som jag själv inte hade kommit på att man kunde göra. Det blir liksom lite hallucinerande och förmedlar en liten besatthet hos huvudkaraktären och jag älskar det. Stämningen i dina texter. Sedan är det tyvärr lite svårt att se någon tydlig skillnad i att första texten berättar utifrån och att andra texten förmedlar inifrån.

    SvaraRadera
  3. Men gud, vad har jag skrivit? Sista meningen i min kommentar är ju bara åt helvete och du kan ignorera den, haha.

    SvaraRadera
  4. Någon är drogad?!
    Vackert skrivet, om man nu kan säga så om en text. Fint ordval hade du i alla fall. Beskrivande på ett fantastiskt sätt och underhållande. Ser hela scenen som svartvit filmad.

    SvaraRadera
  5. Otroligt snyggt. Verkligen!
    Trots att text 2 är beskriven i någon form av positivt rus från hennes synvinkel känner man av det obehagliga. Jag blir rädd men vill samtidigt läsa mer, för att det är så jävla bra skrivet. Herregud

    SvaraRadera