onsdag 8 september 2010

1.
Jag iakttog henne medan hon sakta satte ned tekoppen på bordet. Hon kollade ned i knäet, trummade med fingrarna på bordet och skakade på vänster ben. Sådant som vanligtvis brukade irritera henne. Hon försökte kolla rakt in i mina ögon, men flackade med blicken och återgick till sitt oändliga trummande och benskakande.

2.
Det var väldigt varmt ute. Jag borrade ned mina nakna fötter i sanden och det kittlade till i magen. Hjärtat hoppade lite som de ville. Det susade lätt i mina öron - jag kunde inte skilja på ifall ljudet kom inifrån eller om det berodde på de ständigt inrullande vågorna. Jag skakade på huvudet och kände hur allting snurrade. Sanden och havets färger blandades skickligt ihop och jag somnade till det berusande ljudet.

5 kommentarer:

  1. Jag anatar att dessa två inte var kopplade till varandra, vilket var lite rörigt.

    Bra var däremot att man fick tänka efter. Var inte så uppenbart, är fortfarande osäker på vilken känsla du beskriver.

    SvaraRadera
  2. Jättebra skrivet!
    Jag gillar meningen som börjar med "Sanden och havets färger blandades skickligt ihop" - det låterväldigt vackert tycker jag.

    SvaraRadera
  3. "Sådant som vanligtvis brukade irritera henne."

    Den meningen gillar jag. Den är oväntad, samtidigt som den väldigt omedelbart beskriver henne som person. Att texterna inte var kopplade till varandra gjorde det precis som Michelle sade lite rörigt, även om bägge texterna är bra separata. Andra texten slutar lite som en dikt. Däremot är det svårt att se vilken text som illustrerar inifrån och vilken som gör det utifrån. Båda är väldigt mycket utifrån.

    SvaraRadera
  4. Perspektiven är superba. Mycket vackert skrivet, alldeles lagom längdmassigt! Bra!

    /Julia E

    SvaraRadera
  5. jag tycker om både texterna och jag tycker att du beskriver perspektiven bra. den första texten var jättebra och där tycker jag också att perspektivet framgick tydligast :)

    SvaraRadera